כיצד לבחור מצבר לרכב? המדריך המלא.

ג'ניפר ברק
דצמבר 6, 20160 Comment

 

מצבר למעשה הוא שמו הנרדף של תא חשמלי המייצר חשמל עבור כלי רכב ממונעים. המצבר בנוי משילוב של חומצה גופריתית מהולה במים ועופרת שיחד יוצרים תגובה כימית חשמלית ובכך ניתן למשוך זרם חשמלי מהמצבר אל מנוע הרכב כדי להניעו וכדי לשמש את כל החלקים הצורכים חשמל ברכב. המצבר כמו כן נטען על ידי פעולה חשמלית המיוצרת דרך האלטרנטור או בשמו העיברי מחולל זרם האלטנרטור למעשה הוא מין מנוע קטן הנמצא בתוך המנוע של הרכב ומחזיר למצבר את החשמל הנלקח ממנו תוך כדי שימוש ברכב.

מצבר לרכב היברידי
מצבר לרכב היברידי

כיום ישנם כמה סוגים של מצברים ומחולקים לשני קבוצות המצבר האטום והמצבר הלא אטום המצבר האטום אינו מצריך טיפול כל כמה זמן לעומת המצבר שאינו אטום שבו יש למלא מים מזוקקים כל כמה זמן לשמירת אורך חייו של המצבר. אך לפני שניגשים כדי להתאים את המצבר לרכב יש לזכור כמה דברים:

הדבר הראשון הוא כל מצבר מייצר כמות חשמל מסוימת בזרם מסויום ונקרא בשפה המקצעוית אמפר לכל מצבר יש אמפר משלו לדוגמה מצבר 60 אמפר או 70 אמפר וכו כל רכב דורש כמות מסוימת של אמפר לכן לרכב משפחתי כגון מאזדה3 ברוב המקרים יתאים מצבר  60 אמפר לרכבים יותר גדולים יש צורך במצבר המספק זרם יותר חזק כיון שהרכב צורך יותר זרם. בכדי לדעת איזה גודל של מצבר ואמפר אנו צריכים עבור הרכב שלנו יש לעיין בספר הרכב שמגיע כאשר קונים את הרכב אם אין ברשותכם את הספר הנ"ל יש להתייעץ עם בעל מקצוע שיוכל לענות על השאלה איזה גודל של מצבר צריך לרכב שלנו. חשוב לזכור מצבר לא מתאים יכול לעשות נזקים חמורים ברכב אספקת יתר של חשמל עבור הרכב עלולה לגרום לקצרים ולעודף מתח ברכב דבר שיכול להוביל לנזק חמור במחשב הרכב.

חומר מומלץ לקריאה: מהם מצברים? מה ההבדלים בין סוגי המצברים? איך מחליפים מצברים?

 

דבר שני ישנם הרבה  חברות המייצרות מצברים לרכב בנינהם חברות ישראליות שעושות ייצור מקומי של מצברים וישנם חברות מחו"ל המיובאות על ידי משווקים שונים בארץ חלקם מותאמים לעבודה במזג האויר הישראלי וחלקם לא. חברות ישראליות כגון שנפ וורטה מייצרות מצבריםהמותאמים לעבודה במזג האויר הישראלי.

הדבר החשוב ביותר כאשר רוצים לרכוש מצבר לרכב הוא התקנת במצבר חשוב מאוד להתקין מצבר אצל אדם מורשה ומנוסה שמכיר את סוגי הרכבים השונים התקנה לא נכונה של מצבר עלולה לגרום לבעיות חמורות במנוע הרכב בדומה לשימוש במצבר לא נכון.

כמה עולה מצבר איכותי?

חברתנו עוסקת כבר שנים רבות בענף המצברים לרכב ומאחורינו עומדים אלפי לקוחות מרוצים חברתנו מספקת את כל סוגי המצברים הקיימים בשוק ובנוסף מעניקה שירות התקנה חינם שירות התקנת מצבר עד הבית.

תוכלו לבקר באתרנו bestmatsberim ולעקוב אחר שלל המבצעים לכל סוגי המצברים ולקבל התאמה אישית של מצבר עבור רכבכם.