איך מטעינים מצבר שנגמר? המומחים עונים

ג'ניפר ברק
ספטמבר 17, 20180 Comment

המצבר של הרכב הוא מרכיב חשוב ביותר. למעשה אחראי המצבר על ההנעה הראשונית של הרכב כמו גם על כל מערכות החשמל של הרכב כמו האורות, הצופר וכדומה. כאשר המצבר אינו מתפקד, לא יועילו לרכב כל המערכות הכי יוקרתיות והכי מתוחכמות שלו. הרכב פשוט לא יזוז ממקומו! כאשר המצבר אינו מאפשר את ההנעה הראשונית, או אז יש צורך לטעון את המצבר. אז איך מטעינים מצבר שנגמר ?

המצבר הוא זה שאחראי להנעת הרכב והוא גם אחראי על כל מערכות החשמל של הרכב. כאשר הרכב אינו מצליח להניע סימן שהמצבר זקוק לתוספת כוח. יותר נכון – להטענה. איך למעשה ניתן להטעין את המצבר?

טעינת מצבר נעשית בין היתר גם באמצעות העברת כבלים מרכב אחר לרכב שזקוק לטעינה של המצבר. כמובן שצריך לדעת איך לבצע את הטעינה, על מנת שאכן תהיינה תוצאות למלאכה.

כבלי הטעינה אלו הם צמד כבלים. אחד אדום והשני שחור. את הקצה של כל אחד מהכבלים יש לחבר אל שני הרכבים המעורבים בטעינה. את הקצה האדום מחברים לסימון הפלוס ואת הקצה השחור מחברים לסימון המינוס. הסימונים הללו מופיעים על גבי המצבר. מאור מצברים לרכבים עד הבית

חשוב לוודא כאשר מטעינים את המצבר כי כלי הרכב אשר מעורבים בטעינה אינם נוגעים זה בזה. כמו כן, כדאי מאוד כי הרכב המטעין ידומם את המנוע ויאפשר את כוח ההתנעה שיגיע רק מהמצבר המטעין בלבד. כאשר הדבר נעשה באופן כזה, הרי שיימנעו נזקים אפשריים בכל מערכות המחשוב והאלקטרוניקה של הרכב. מלבד זאת חשוב מאוד לוודא כי הטעינה מתבצעת על ידי כלי רכב שהוא בעל מצבר זהה מבחינת העוצמה למצבר אותו מטעינים. חשוב מאוד להימנע מלטעון מצברים ברכבים קטנים שהתרוקנו, באמצעות מצברים גדולים ועוצמתיים של כלי רכב גדולים.

כמה זמן זה אמור לקחת?

נהגים שלא ממש מכירים את אופן הפעולה ולא התנסו במלאכת הטענת מצברים לא תמיד יודעים איך בדיוק אמור הדבר להתבצע בפועל. באופן עקרוני טעינה של מצבר לא אמור לארוך יותר מידי זמן. על פי רוב מדובר בשניות בודדות אשר אלו מאפשרות מיד את התנעת המכונית. מומלץ כי לאחר שהמנוע התעורר, שלא לדומם אותו למשך 20 או 30 דקות, זאת על מנת שהמצבר יוטען באופן מלא.

לא תמיד הטענת המצבר באופן כזה אכן יצליח להעיר את המצבר והוא יישאר דומם. במקרה שכזה אין מנוס מלהזמין את שירותי הגרר או איש מקצוע המספק שירות של החלפת מצברים עד הבית וזאת על מנת לטפל במצבר ובדרך כלל זה אומר להחליף אותו למצבר חדש. ניתן להזמין איש מקצוע בתחום באמצעות האתר izikway com ולקבל שירות מקצועי והמהיר של החלפת מצבר עד לפתח ביתכם.

כל מצבר אמור לתפקד ולפעול למשך כשנתיים שלוש. כדאי לבדוק על גבי המדבקה של המצבר באיזה חודש ובאיזו שנה הוא הותקן. אם המצבר עדיין לא הגיע לגיל שנתיים אתם אמורים להצליח להטעין אותו באמצעות מצבר אחר.

הגעתם למסקנה שהגיע הזמן להחליף מצבר? אנו ממליצים לכם לעיין במדריך לבחירת מצבר לרכב אשר ייעשה לכם קצת סדר לפני הרכישה הבאה שלכם

מקווים שענינו לכם על השאלה – איך מטעינים מצבר שנגמר. מאור מצברים עד בית הלקוח