איטום ביריעות ביטומניות

הכן גגך לחורף

ג'ניפר ברק
דצמבר 6, 20160 Comment

איטום הגג הוא נושא מורכב מאוד ויכול להוות בעיה עבור אלו שאינם כל כך מבינים בתחום. אספנו עבורכם מספר עצות מועילות איך ומתי ובאיזה צורה הכי כדאי לאטום את גגכם.

כיון שענף איטום הגגות הוא ענף מאוד פרוץ ומתעסקים בו לא מעט אנשים אשר לא כולם בעלי מקצוע מהימנים קורים מצבים שבהם אזרחים תמימים שוכרים חברת איטום על מנת לאטום את הגג שלהם לחורף אך בפועל האיטום לא מתבצע כהלכה ויש לחזור על  האיטום שוב חשוב לזכור כי כל טעות קטנה באיטום דורשת להסיר את שכבות האיטום הישנות ולערוך איטום מחדש ישנם לא מעט חומרי איטום הקיימים בשוק המשווקו על ידי חברות שונות כגון יעקובי או פזקר.

אז איזה חומר מתאם לגג שלנו ומה השיטה שצריכים כדי לאטום את הגג?

ראשית ישנם מספר סוגי גגות ולכל גג יש את סוג האיטום המתאים עבורו. כמו כן כלל חשוב באיטום יש חשיבות רבה לאיטום שכבר קיים על הגג ולפי זה ניתן להתאים איטום חדש או חידוש האיטום על גבי הגג.

גגות חדשים מבטון – יריעות ביטומניות

איטום ביריעות ביטומניות
איטום ביריעות ביטומניות

גגות חדשים העשויים מבטון הפתרון הטוב והמועיל עבורם הינו איטום על ידי יריעות איטום ביטומניות האיטום מתבצע על ידי הנחת יריעות מיוחדות על הגג והלחמתן בשיטה מיוחדת על ידי חום וכך נמנעת חדירה של מים למבנה. אמנם שיטה זו יקרה יותר מרוב השיטות הקיימות אך היא מחזיקה לטווח ארוך ואין צורך בתחזוקה גבוהה כל שנה.

גגות שנאטמו בעבר על יד זפת

גגות שכבר נאטמו בעבר על ידי מריחה של זפת רותחת על גבי הגג ניתן עשות שכבת זפת חדשה על השכבה שכבר קיימת ובכך להשיג איטום לגג אך יש לזכור כי על שכבת הזפת יש למרוח סיד ולתחזק את שכבת הסיד כמעט כל שנה ללא שכבת הסיד הזפת מתכלה במהירות והגג שוב פתוח לדליפות וחדירת מים. אמנם זיטה זו היא שיטה זולה אך דורשת תחזוקה שנתית וכן אינה יעילה לטווח ארוך ללא ביצוע תחזוקה. ניתן לאטום גגות שכאלו עם איטום שנעשה על ידי יריעות ביטומניות אך יש צורך לקלף את כל שכבות הזפת הקודמות ולהניח מחדש את היריעות הביטומניות.

 

גגות עם שיפוע או גגות מרוצפים

השיטה היעלה ביותר לאיטום גגות מרוצפים היא לאטום את הגג לפני הנחת המרצפות על ידימריחה של זפת או הדבקת יריעות ביטומניות ורק אז להניח את המרצפות על היריעות וכך מקבלים הגנה לאורך זמן רב מאוד אך אם כבר קיים ריצוף ולא נעשה איטוםאו שהאיטום כבר אינו אוטם כמו שצריך ישנם שני אופציות אופציה ראשונה היא לחרוץ את כל החריצים שיש בין המרצפות על ידי דיסק וכמובן לשאוב ונלקות את כל הלכלוך שנוצר ואז למרוח חומר אקרילי או חומר אפוקסי עדיפות לאפוקסי בין החריצים ובכך לאטום את הגג אופציה שניה היא  מריחת חומר אקרילי על גבי הרצפות ובכך למנוע חדירה של מים למבנה אך כמובן שגםשיטה זו אינה יעילה לטווח ארוך ויש לתחזק אותה כמעט כל שנה מחדש וכמו כן נוצרת שכבה על גבי המרצפות שיוצרת מרקם שאינו נעים בעין לכולם.

גגות רעפים

ישנם מבנים בעיר בתים פרטיים ששם הגג עשוי רעפים רעפים ישנים עלולים להישבר להחדיר מים אל תוך פנים הבית במקרה שכזה יש צורך לפרק את הרעפים השבורים ולהניח חדשים במקומם וכמובן שניתן למרוח חומר איטום בין הרעפים למניעת של חדירת מים מבין הרעפים עצמם.

לסיכום, תוכלו לאטום את גג ביתכם בכל מיני שיטות איטום שונות הדבר הכי חשוב שצריכים לזכור הוא להשכיר את שירותיהם של בעלי מקצוע מהימנים קרו מקרים בעבר שבהם שכרו שירות של חברת איטום גגות הללו הגיעו ולא אטמו את הגג אלא מרחו אותו בסיד לבן כאשר המזמין ראה כי הגג "נראה טוב" שילם את מיטב כספו אך ללא הועיל הואיל והגג לא נאטם כלל וכלל. לכן ישנה חשיבות רבה לא רק למחיר האיטום אלא גם לשירות ולאמינות החברה המבצעת את האיטום.

חברתנו מציעה מגוון שירותים ופתרונות לאיטום גגות מכל הסוגים במשך שנים רבות ובעלת מוניטין רב בתחום איטום גגות ואיטום מבנים מאחרינו עומדים אלפי לקוחות מרוצים ביניהם חברות תעשייתיות גדולות, ועדי בתים ,משרדי ממשלה ועוד.

תוכלו להתרשם ולקבל יעוץ חינם בכל הקשור לגג ביתכם באתרנו גגותאיטום.com